Mimo tendencji do spowolnienia inwestycji w pojazdy elektryczne wśród konkurentów, takich jak General Motors i Ford, Hyundai cały czas zwiększa produkcję.
Prezydent i CEO Hyundaia, José Muñoz, jest pewny przyszłości firmy na rynku pojazdów elektrycznych, i ma liczby, które to potwierdzają. Sprzedaż pojazdów elektrycznych rośnie szybko i stabilnie każdego miesiąca. Co więcej, ta sprzedaż przynosi zyski, czego nie można powiedzieć o wielu modelach oferowanych przez konkurencję.
W rozmowie z popularnym amerykańskim magazynem MotorTrend, Muñoz powiedział: “Gdy masz dobry design, technologię i zasięg, konsumenci to dostrzegają. I wybierają nas. Gdy patrzysz na nasze pojazdy z napędem elektrycznym, hybrydy plug-in i hybrydy, nasza sprzedaż rośnie o około 50 procent, ale tylko sprzedaż pojazdów elektrycznych rośnie o 100 procent.”
Firma obecnie rozwija produkcję swoich pierwszych baterii samochodowych, które kwalifikują się do rządowej ulgi w wysokości 7 500 dolarów. Oczywiście znacznie zwiększy to ich zyski z każdego pojazdu. Aby osiągnąć ten cel szybciej, ich nowa fabryka baterii do pojazdów elektrycznych w Savannah ma rozpocząć produkcję w październiku tego roku, zamiast pierwotnie planowanego lutego 2025 roku. Planowana ilość wynosi 300 000 pojazdów.
Kontynuując tę rozmowę, Muñoz stwierdził: “[Naszym planem jest] wzrost we wszystkich segmentach, w których obecnie uczestniczymy, wprowadzenie nowych produktów do segmentów, w których jeszcze nie konkurujemy, i zwiększenie naszej zdolności produkcyjnej. W obliczu zmian na rynku jednym z aspektów, które musimy rozważyć, jest rozwinięcie programów dotyczących hybryd, ponieważ są one dobrze akceptowane przez klientów.”
W innej niedawnej rozmowie udzielonej dla CNBC, dyrektor wykonawczy Hyundai Motor Company, Jaehoon Chang, powiedział: “Obecnie opracowujemy jeszcze dwie platformy, co umożliwi nam posiadanie 18 modeli do 2030 roku. Dążymy do osiągnięcia sprzedaży 2 milionów pojazdów elektrycznych rocznie do około 2030 roku.” Dodał: “To ważne, że mamy dedykowaną platformę dla pojazdów elektrycznych. Nasza platforma EV, czyli E-GMP, jest silnym narzędziem, które zapewnia wydajność, niezawodność i użyteczność pojazdu elektrycznego. Uważam, że to bardzo silne narzędzie na przyszłość.”
Oprócz fabryki w Savannah, Hyundai pracuje nad kolejną w Ulsan w Korei Południowej. W poniedziałek, 13 kwietnia 2023 roku, odbyła się ceremonia rozpoczęcia budowy tej inwestycji o wartości 2 bilionów wonów (1,52 miliarda dolarów). Pierwszym pojazdem elektrycznym produkowanym tam ma być nowy SUV Genesis. Do 2030 roku firma planuje wprowadzenie na rynek 31 różnych modeli pojazdów elektrycznych.
Podczas ceremonii rozpoczęcia budowy fabryki w Ulsan, Euisun Chung, Przewodniczący Hyundai Motor Group, powiedział: “Wierzę, że Ulsan stanie się innowacyjnym miastem mobilności, które wyznaczy kierunek w erze elektryfikacji.”
Zakład w Ulsan to największy obiekt Hyundaia, produkujący rocznie 1,4 miliona pojazdów i nawet posiadający własny port dla tańszego i bardziej wygodnego transportu.
W trudnych czasach dla pojazdów elektrycznych Hyundai nadal zdobywa teren. W 2022 roku byli trzecim największym producentem samochodów po Toyocie i Volkswagenie. Pierwszy kwartał 2023 roku był jeszcze bardziej imponujący, przynosząc im 92% więcej zysków niż pierwszy kwartał 2022 roku. Większość tych zysków pochodzi z rynków amerykańskiego i europejskiego.
Firma planuje zwiększyć swoją pozycję na rynku chińskim, gdzie dotychczas miała trudności w konkurowaniu na zatłoczonym rynku, ale na razie nie podejmuje jeszcze agresywnych kroków w tym kierunku.
Obecnie oferta pojazdów elektrycznych firmy obejmuje trzy modele: Kona EV, crossover Ioniq 5 i sedan Ioniq 6.